"Als er een paar doorstromen, kom ik erin!"

Update (11 juni 2022): Het is gelukt! Asha kreeg dan wel net geen voorkeurszetel, maar nu het coalitieakkoord van VVD, HAP, D66 en CDA een feit is, zit Asha Mees alsnog in de gemeenteraad van Haarlemmermeer.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13 stemmen. Zo weinig kwam Manager Work Time Management bij KLM Asha Mees er tekort voor een voorkeurszetel in de gemeenteraad van Haarlemmermeer. De nummer 10 op de lijst voor de lokale VVD kreeg 352 stemmen, terwijl ze er 365 nodig had. De kans dat ze binnenkort alsnog in de raad komt, is groot. Met gunstige coalitie-onderhandelingen komt het alsnog goed. “Als een paar kandidaten die hoger op de lijst staan wethouder worden, kom ik er alsnog in!”

Topprestatie

Op 16 maart kreeg de VVD in Haarlemmermeer er een zetel bij, en de partij heeft het initiatief bij het vormen van een coalitie. “Met onze huidige acht zetels zijn we met afstand opnieuw de grootste”, zegt een blije Asha. Dat zouden de Haarlemmermeerse liberalen trouwens zomaar voor een groot deel aan haar enthousiaste inzet tijdens de campagne te danken kunnen hebben. Voorafgaand aan de verkiezingen ging de Nieuw-Vennepse de wijk in, hing ze borden op, bracht ze kaarten rond en gaf ze een workshop. Dat leverde haar ontzettend veel voorkeursstemmen op, stelde het bestuur en de campagneleider van VVD Haarlemmermeer vast. "Een topprestatie!", vonden ze, die ze beloonden met de Gouden Flyer Award 2022 van de lokale afdeling

Lees ook:

▸ VVD-vrouwen met voorkeurstemmen in raad

▸ Stel jij je kandidaat voor Provinciale Staten of Waterschap?