Stel jij je kandidaat voor Staten of Waterschap?

De Gemeenteraadsverkiezingen zijn nog maar net achter de rug of de voorbereidingen voor twee ​andere ​belangrijke verkiezingen komen er alweer aan. Die v​oor de Provinciale Staten en die voor de ​Waterschappen, die plaats vinden op 15 maart 2023.​ ​Beide gremia kunnen zeer zeker talentvolle en ambitieuze vrouwen gebruiken! Daarom nu alvast de oproep: bedenk of je je kandidaat wilt stellen​.

Een paar tips die je hierbij kunnen helpen:>

1. Neem contact op met een (voormalig) lid van Provinciale Staten of een Waterschap, bijvoorbeeld via iemand die je kent. Informeer naar het soort werk, tijdsbeslag en andere zaken die jij belangrijk vindt.

2. Ga na wat jij als mogelijk Statenlid of lid van jouw Waterschap te bieden hebt.

3. Ga naar de speeddatebijeenkomsten die het LVN organiseert. Dan kom je makkelijk en laagdrempelig met nog meer Statenleden en leden van Waterschappen in gesprek. De ervaringsdeskundigen die bij deze bijeenkomsten aanwezig zijn, vertellen je graag wat hen in hun functie aanspreekt en hoe ze het vervullen daarvan ervaren.