Over het Liberaal Vrouwen Netwerk

Het Liberaal Vrouwen Netwerk inspireert en ondersteunt vrouwen om mee te doen in politiek, maatschappij en bestuur. We versterken hun stem, laten hun talenten zien en bevorderen gelijke kansen. Ook stimuleren we hen zich beschikbaar te stellen voor politieke en maatschappelijke functies. Dat doen we in politieke discussies, tijdens evenementen en onze berichten.

Geïnspireerd door voortrekkers Geïnspireerd door liberale iconen zoals Aletta Jacobs, Haya van Someren en Neelie Kroes creëren we een plek waar vrouwen van alle achtergronden en generaties elkaar kunnen ontmoeten, en de samenleving vooruit kunnen helpen.

Als gemeenschap van vrouwen die elkaar ondersteunen en uitdagen om het beste uit zichzelf te halen, organiseren we inspirerende events. Tijdens bijeenkomsten, workshops en in artikelen praten we over belangrijke onderwerpen en actuele kwesties die vrouwen raken. Vrouwelijk leiderschap, gelijkwaardigheid en empowerment, bijvoorbeeld.

Partnerschap voor impact We werken samen met Ministers, Staatssecretarissen en parlementariërs en andere liberale vrouwen in de politiek. Ook bundelen we de krachten met aanpalende en gelijkgestemde organisaties om onze doelen te bereiken. Voorbeelden zijn de Nederlandse Vrouwenraad, het JOVD Vrouwennetwerk en de thematische netwerken van de VVD.

Om te zorgen dat belangrijke gesprekken over inhoud en politiek plaatsvinden, praten we verder mee in het Politiek Vrouwen Overleg. Via deze samenwerking tussen zes politieke partijen zetten we onderwerpen die de positie van vrouwen verbeteren nog steviger op de agenda. Met ditzelfde doel hebben we regelmatig contact met organisaties die zich inzetten voor vrouwenrechten en gendergelijk-heid, waaronder het International Network of Liberal Women.