Dialoog 2: Politieke carrière als jonge vrouw

Welke ervaringen en inzichten hebben jonge vrouwen in de politiek en hoe vinden zij hun weg, lokaal en in Den Haag? Tijdens deze dialoog nemen Liesje Schreinemacher, Bente Becker en Claire Martens jou en de overige deelnemers van het LVN/JOVD EmpowHer-congres mee in hun persoonlijke verhalen en uitdagingen. Hun ervaringen bieden inspiratie en waardevolle lessen voor vrouwen die overwegen de stap naar de politiek te zetten.

• Liesje Schreinemacher schreef in 2022 de jongste vrouwelijke vrouwelijke minister ooit werd. En in 2023 nog een keer, toen ze als eerste Nederlandse minister met zwangerschapsverlof ging. Haar ervaring biedt waardevolle lessen over het combineren van een veeleisende politieke functie met persoonlijke mijlpalen, en hoe zij als jonge vrouw haar weg vond in het politieke landschap.

• Bente Becker - Tweede Kamerlid en vicefractievoorzitter van de VVD Bente Becker heeft een indrukwekkende loopbaan binnen de politiek. Ze begon haar carrière al op 19-jarige leeftijd met een studentstage en werkte zich op tot politiek assistent en uiteindelijk Tweede Kamerlid. Bente wil haar generatie vertegenwoordigen en ervoor zorgen dat de keuzes die in Den Haag worden gemaakt, voelbare verbetering brengen in het dagelijks leven van mensen.

• Claire Martens - Deze jonge politica, afkomstig uit een mkb-ondernemersgezin, maakte de overstap van het bedrijfsleven naar de politiek. Ze begon als raadslid in Amsterdam en klom op tot lijsttrekker en fractievoorzitter. Tijdens haar stage in diezelfde gemeente werkte ze nauw samen met Dilan Yesilgöz, die destijds fractielid was. Claire staat bekend om haar pragmatische aanpak en sterke focus op het behalen van concrete resultaten. In een verhardende politieke cultuur stelt ze inhoud boven persoonlijke conflicten.

Meer informatie en aanmelden voor het congres